Опис
Опис проекту
ОПИС ПРОЕКТУ
Фахівці в сфері ІТ заробляють гідну зарплату навіть по світовим міркам і їм немає потреби їхати за кордон гнути спину, вони за кордон їздять відпочивати. Тому пропонується запровадження уніфікованого навчального обладнання у всі школи міста Тернополя для надання доступу до високих технологій цілому прошарку молоді, що може суттєво підвищити їх мотивацію до навчання. Спроектувати розумний дім і підключити його до глобальної мережі або заставити робота досліджувати навколишній світ для будьякого учня який захоче стане просто зав виграшки. Це надасть йому знання із реальною цінністю він зможе влаштуватись на класну роботу за яку гарно платитимуть із вільним графіком і можливістю працювати із любої точки світу в зручний час.
Пропонується довести до крупносерійного виробництва дешеву модель робота і відповідних навчальних матеріалів на основі чого учні зможуть вивчати :
1) Програмування;
2) С++
3) Робототехніку
4) Механіку;
5) Фізику
6) Електротехніку;
7) Штучний Інтелект
Після чого планується його крупносерійне виготовлення (біля 180 одиниць) і передача на баланс СЗОШ та відкритим навчально-науковим майданчикам в кількості по 5 роботів (що дозволить забезпечити повноцінне навчання цілого класу учнів до 30 чоловік за рахунок конструктивних особливостей).
Такий підхід відкриє широкий безкоштовний доступ усій Тернопільській молоді та усім охочим до високих технологій в області ІТ та робототехніки, що в кінцевому варіанті призведе до технологічного, культурного, інформаційного та цивілізаційного прориву нашого міста підвищить його авторитет, фінансову привабливість та наповнення до бюджету.
В контексті Робототехніки за рахунок датчиків буде можливо вивчити:
1)взаємодія із звуком вимірювання звуку реагування на звук
2)вимірювання температури та вологості 0 – 60 С о та вологості від 0 до 100%
3)вимірювання та сигналізація про присутність вогню із світовою потужністю 1 кандел на відстані 15 см
4) вимірювання відстані за допомогою ультразвуку від 1,5м до 5 см
5)вимірювання та сигналізація про присутність природного газу
6) робота із сервоприводами повороти моторів
7)робота із передачею даних безпровідним методом
8)вимірювання світлового потоку
9)вимірювання положення та пришвидшення
10) вимірювання відстані за допомогою інфрачрвоного світла 80см до 4 см
11)Вимірювання струму та напруги
Це також дозволяє проводити лабораторні роботи із циклу механіки, електротехніки фізики.
За рахунок наявності відповідних датчиків та вимірювальних потужностей
Та кількості роботів можна проводити дослідження в області штучного інтелекту
Зважаючи на апаратні можливості системних плат можна повністю освоїти основні аспекти програмування та синтаксис С++
Обґрунтування бенефіціарів проекту
Бенефеціари (основні споживачі) проекту закупки і передачі в ЗОСШ роботизованої навчально-лабораторної платформи є всі жителі міста Тернопіль та його області. Це відбувається завдяки її масовому використанню, тому, що: 1) Проект в основній свої орієнтований на учнівську молодь, отже на майбутнє дітей Тернополя 2) Проект буде також доступний для всіх охочих жителів міста та області завдяки відкритим майданчикам типу мультимедійної лабораторії Медіастарт ТМБО (Тернопільської обласної бібліотеки для молоді); Центру Науки Тернополя; Тернопільській Станції Юних техніків; Тернопільського молодіжного центру; Просвіті та іншим. 3) Проект буде розрахований на учнівську молодь а отже його батькам не доведеться платити значні кошти приватним курсам за доступ їх дітей до світу ІТ технологій РОБОТОТЕХНІКИ та ПРОГРАМУВАННЯ, а базування проекту на основі класів інформатики усіх 33 ЗОСШ, коледжів, ліцеїв, відкритих майданчиків дасть максимальний очікуваний ефект 4) Проект в довгостроковій перспективі може призвести до збільшення ІТ спеціалістів у місті Тернополі а отже наповнення до міського бюджету, зменшить трудову міграцію, збільшить престиж міста. 5) Наявність значного сегменту фахівців ІТ може привести сюди потужних інвесторів та ІТ компаній, що збільшить кількість робочих місць
Проблема
Проблема:
1) Сучасний світ змінюється стрімкими темпами і за прогнозами фахівців до 2030 року вже 800 000 000 людей втратять роботу через роботів оскільки робоча сила стане більш дешевшою тому країни які вкладають кошти у ІТ сферу робототехніки Штучного Інтелекту та програмування будуть мати перевагу над іншими оскільки очевидно, що на ринку будуть затребувані фахівці які здатні проектувати модернізувати програмувати та ремонтувати роботів.
2) Зараз на освітньому ринку присутні навчальні роботизовано платформи тиму лего та детрікс проте вони коштують десятки тисяч гривень і володіють обмеженим функціоналом датчиків що робить робототехніку недоступною для більшості учнів, а їх масову закупку для шкіл недоцільною
3) Сектор ІТ приносить нашій державі значні кошти, а фахівці ринку ІТ мають достойні зарплати тут в Україні проте їх розвиток ще ніколи не стимулювався централізовано таким чином щоб надати доступ до високих технологій великому колу початківців.
4) В сучасних школах на уроках
Мета проекту
МЕТА ПРОЕКТУ :
Розробка, виготовлення та передача на баланс роботизовано навчально-лабораторної платформи та відповідних навчальних матеріалів, в усі СЗОШ міста та відкриті науково-навчальні майданчики, проведення підвищення кваліфікації вчителям та викладачам інформатики. Що передбачає досягнення цілей:
РОЗВИТОК МОЛОДІ В ОБЛАСТІ ІТ ТА ВИСОКИХ ТЕХНОЛОГІЙ
РОЗВИТОК ІТ СЕКТОРУ МІСТА ТЕРНОПОЛЯ
РОЗВИТОК УКРАЇНИ
МОЖЛИВІСТЬ ДЛЯ МАЙБУТНЬОГО ПОКОЛІННЯ ГІДНО ЗАРОБЛЯТИ ВДОМА
РОЗВИТОК РОБОТОТЕХНІКИ МІСТА ТЕРНОПОЛЯ
ІНВЕСТИЦІЯ У МАЙБУТНЄ
БЕЗКОШТОВНИЙ ДОСТУП МОЛОДІ ДО СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
ПРИВАБЛИВІТЬ РОЗВИТКУ МІСТА
БЕЗКОШТОВНИЙ ДОСТУП УСІХ БАЖАЮЧИХ ДО СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
ПОКРАЩЕННЯ ІМІДЖУ ТЕРНОПОЛЯ
СТВОРЕННЯ НОВОГО СЕКТОРУ ЕКОНОМІКИ МІСТА
НАВЧАННЯ УЧНІВ І УСІХ ОХОЧИХ РЕАЛЬНИМ ПРАКТИЧНИМ ЗНАННЯМ І НАВИКАМ ТА ВИЗНАНОЇ НА СВІТОВОМУ РІВНІ МОВИ ПРОГРАМУВАННЯ
Пропоноване рішення вирішення проблеми і його обґрунтування
Пропоноване рішення і його обґрунтування
Вирішення зазначеної мети відбувається шляхом розробки виготовлення та передачі на баланс навчально-лабораторного роботизованого комплексу для СЗОШ та відкритих науково-навчальних майданчиків разом із навчально методичною базою та проведенням курсів підвищення кваліфікації для вчитилів інформатики та викладачів і мотиваційно ознайомчих курсів для цільової аудиторії
1) Безкоштовне навчання робототехніки та програмування яке охоплює весь прошарок учнів Тернополя (та усіх бажаючих) актуальна і необхідна задача яка має бути вирішена
2) Використання власної розробки дозволить масово використовувати у навчанні робототехніку оскільки замість одного набору Лего клас отримає п’ять наборів роботів із можливістю проведення десяти лабораторних занять
3) Використовуватиметься програмування на базі С++ яким користуються фахівці а не Скетч (в Лего та Детріксі) яким не користується ніхто
4) Використання роботів може суттєво мотивувати до навчання учнів точним наукам, математики, логіки, електроніки, електротехніки, фізики, механіки, 3Д Друку та моделюванні та інш…
5) Зважаючи на дешевизну закупки мікроконтролерів, датчиків, розробки та виготовлення корпусу і виконавчих механізмів можна добитися якісного уніфікованого дешевого в обслуговуванні навчального обладнання та матеріалів яке може легко масшдабуватись в масштабах країни і створювати інформаційний прорив в сфері іт
6) Розроблена роботизована платформа дозволяє використовувати скетч програмування, що забезпечує використання розробки в контексті навчальної програми МОН
7) Проект є комплексним та легко масштабованим і оскільки він охоплює цілий сектор молоді він може здійснити якісний прорив в області ІТ нашого міста
План заходів з реалізації проекту
ЗВАЖАЮЧИ на досвід команди подавача проекту в сфері освітніх технологій, програмування та робототехніки поаткова фаза розробки фактично вже пройдена і буде полягати лише у затвердженні остаточної конфігурації датчиків відносно здешевлення і збільшення функціональності навчально-лабораторної роботизовано платформи та відповідних навчальних матеріалів
Тому структура і послідовність реалізації проекту буде виглядати наступним чином
1) доводка приладу до масового виробництва 2 місяці
2) закупка матеріалів 1 місяць
3) виготовлення корпусів та їх монтаж 3 місяці
4) монтаж електричних зєднань 3 місяці та підготовка навчальних матеріалів
5) пусковідлагоджувальні роботи 1 місяць
6) публікація навчально-методичних матеріалів та навчання вчителів інформатики і інструкторів 1 місяць
7) Відкриття ІТ лабораторій по усіх класах інформатики та передача на баланс обладнання (роботизовано навчально-лабораторної платформи)1 місяць